مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 09:202021-05-19اقتصادي

تولید یک سوم پیله ابریشم کشور در گیلان/ اهمیت نوغانداری در صنایع دستی


رییس مرکز توسعه نوغانداری، به رشد 80 درصدی توزیع تخم نوغان اشاره کرد و گفت: استان گیلان مهمترین منطقه در صنعت نوغانداری است و با تولید یک سوم پیله ابریشم کشور، - ایسنا/گیلان رییس مرکز توسعه نوغانداری، به رشد 80 درصدی توزیع تخم نوغان اشاره کرد و گفت: استان گیلان مهمترین منطقه در صنعت نوغانداری است و با تولید یک سوم پیله ابریشم کشور، از دیرباز رتبه نخست را دارد.

عدیل سروی در جلسه هماهنگی خرید حمایتی پیله تر ابریشم در استان گیلان، با بیان اینکه قدمت نوغانداری در ایران به دوران ساسانیان و صفویه بازمی گردد، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب مجددا شاهد توسعه نوغانداری در کشور بودیم و از سال 79 صنعت نوغانداری شکوفایی، رونق و اوج خود را پیدا کرد.

وی با اشاره به افول نوغانداری از سال 91 و کاهش میزان تولید پیله ابریشم تا 980 تن، افزود: خوشبختانه طی سال های گذشته با توجه ویژه دولت به صنعت نوغانداری و پیگیری وزارتخانه و استان ها جهت توسعه و بازگشت مجدد این صنعت مواجه هستیم و از 22 استان تولیدکننده پیله ابریشم به 31 استان رسیدیم.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور، از ایجاد ظرفیت های جدید نوغانداری در سطح استان ها خبر داد و متذکر شد: 17 هزار و 300 خانوار نوغاندار به 39 هزار و 500 خانوار نوغاندار افزایش یافته و طی دو سال گذشته شاهد افزایش میزان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید یک سوم پیله ابریشم کشور در گیلان/ اهمیت نوغانداری در صنایع دستی

تولید یک سوم پیله ابریشم کشور در گیلان/ اهمیت نوغانداری در صنایع دستی